5 manje uobičajenih podloga za slikanje i dekupaž

11.04.2018

5 manje uobičajenih podloga za slikanje i dekupaž

Moderna umjetnost slikarima donosi svu slobodu u pogledu teme, ali i u pogledu tehnika, materijala i slikarskih podloga. Znamo da većina slikara ipak voli provjerene i uobičajene nosioce poput platna, kartona i drveta, ali zašto ne probati nešto drugačije, zašto ne eksperimentirati i možda pronaći sebe i svoju umjetnost na nekoj sasvim drugoj strani? Danas originalnost i inovativnost dobijaju posebne poene, te budite hrabri i iskušajte nešto drugačije.

Papir i karton kao nosioci slike

Slikanje na papiru i kartonu nikako nije neuobičajeno, ali pomenut ćemo vam ovom prilikom i njihove mogućnosti. Papir i karton su sjajne podloge ukoliko ste još uvek u fazi vježbanja ili su u pitanju tek eksperimenti i skice. Osim što možete kupiti posebno izradjen papir za bojenje uljanim i akrilnim bojama, akrilnim bojama možete slikati i na bilo kojem debljem papiru bez prethodne pripreme ili nakon što ste ga premazali jednim do dva sloja akrilnog primera. Tanji papiri će se borati tokom nanošenja i sušenja boja, pa oni nisu preporučljivi.

Kartone ćete također naći na tržištu već pripremljene za slikanje uljanim i akrilnim bojama, to su uglavnom lepenke sa nalijepljenim platnom i slika na takvoj podlozi može izgledati i biti uspješna istovjetno slici na platnu postavljenom na blind okvir, pogotovu kada je budete uokvirili. I sami možete pripremiti komad kartona i lepenke tako što ćete ga samo premazati sa nekoliko slojeva primera (naizmenično sa obje strane, kako se ne bi iskrivio) ili drvofiksom prvo na njega nalijepiti pamučno ili laneno platno, a potom nanijeti primer. U oba slučaja platno je pogodno kako za slikanje akrilnim, tako i za uljane boje.

Staklo i porculan

Staklo i porculan ne zahtjevaju posebnu pripremu jer su u pitanju stabilni, neupojni materijali. Najvažnije je dobro ih oprati deterdžentom i vodom, prebrisati alkoholom za uklanjanje eventualnih masnoća kako bi boja bolje prijanjala, ili rastvorom octa i vode ukloniti kamenac koji može biti česta pojava na staklenim zdjelama. Nakon što je predmet sasvim suh, možete krenuti u islikavanje bojama za staklo ali i akrilnim ili uljanim bojama ukoliko će predmet biti isključivo dekorativan.

Radi boljeg ponašanja akrilnih/uljanih boja na ovakvoj podlozi možete ju prethodno premazati primerom, a obavezan korak po završetku je lakiranje koje će zaštititi trajnost bojenih slojeva od guljenja.

Slikanje na zidu

Oslikane dijelove zidova nazivamo muralima. Najčešće se ovakvi radovi izvode akrilnim bojama ili kakvim bojama za zidove koje su na vodenoj bazi. Priprema zavisi od stanja u kom se zid nalazi, pa je prvi korak svakako njegova provjera. Neće biti dobro slikanje započinjeti na zidu koji u sebi ima vlagu, niti na zidu sa kog se gule stari slojevi boja. Poželjno je da zid ima završni fini sloj glet mase i bude čist i okrečen, jer će na takvoj podlozi sve što nacrtate ili naslikate izgledati puno jasnije. Naravno, to nije nužno, ali imajte u vidu da ćete mnogo više boje potrošiti i teže doći do dobrih rezultata na izraženo hrapavom zidu (ukoliko vaša ideja nije baš takva).

Metal i plastika kao slikarske podloge

Slikati možete i na metalnim i plastičnim površinama. U ovom slučaju je najpametnije birati akrilne boje, ali se uz odgovarajuće pripreme može izraditi i podloga pogodna za rad uljanim bojama. I kao i u slučaju stakla i porculana, prvi korak je detaljno čišćenje, a potom i odmašćivanje.

Kada na metalne ili plastične predmete nanosite primer ili bilo koju boju, morate voditi računa o tome koliko je gladak, odnosno sjajan. Kod posebno glatkih površina boja ima sklonost da se vrlo lako skida i guli po sušenju, pa biste ju trebali prethodno blago proći brusnim papirom kako bi postala grublja i kako bi boja imala za šta da se „uhvati“.

Stiropor kao podloga za oslikavanje i dekupaž

Stiropor se češće javlja kao podloga za dekupaž i slične hobi tehnike, ali kako se u tim slučajevima uglavnom rabe akrilne boje i proizvodi na akrilnoj bazi, priprema i pravila za pripremu ovog materijala su sasvim jednaka i u slučaju islikavanja i u slučaju dekupažа. Najnužnije je znati da na površine od stiropora nipošto ne smijete direktno nanositi proizvode na bazi otopine (kada niste sigurni, prepoznat ćete ih po oštrom mirisu) - dakle, možete raditi direktno na stiroporu ali se držite akrilata.

Kada ipak imate ozbiljniju ideju koja zahtjeva i uporabu drugačijih boja, najbolje će biti da preko stiropora izlijepite pomoću drvofiksa ili ljepka za dekupaž komadiće tanjeg papira, ubrusa ili novina. Po sušenju takvog papirnog sloja iskoristite primer pastu da biste dobili idealno glatku površinu (nanesite ju u nekoliko tanjih slojeva, bruseći brusnim papirom svaki prije nanošenja sljedećeg. Tako pripremljen stiropor spreman je za oslikavanje alkrilnim bojama, a uz dodatni premaz primerom i za slikanje uljanim. Na ovaj način često nastaju dijelovi tijela za kazališne lutke zbog lakoće stiropora.

NWIxZ