Uljane boje za koje medijumi nisu nužni

02.12.2017

Uljane boje za koje medijumi nisu nužni

Ukoliko pokušate klasične uljane boje da pomješate sa vodom desiće se upravo to što očekivate - nećete uspjeti. Svima nam je dobro poznato da su ulje i voda tečnosti koje se ne mogu sjediniti, pa se vjerojatno pitate koju to tajnu kriju uljane boje koje se razrjeđuju u vodi. Tajna je ta da sadrže ulja koja su modificirana određenim dodacima, pa umjesto da odbijaju vodu, ove boje se sa njom uspješno miješaju i rastvaraju.

 

 

Nekolicina brendova je u svoju ponudu uvrstilo seriju ovakvih boja i to je obradovalo veliki broj kako profesionalnih slikara, tako i onih kojima je slikarstvo hobi. Naime, jako je česta pojava da se kod slikara javi alergija na medijume i terpentine kojima se uljane boje razrjeđuju. Oni su primorani da se odreknu uljanog slikarstva i pređu na rad akrilnim bojama, unatoč tome što se akrilne boje znatno drugačije ponašaju i ne odgovaraju navikama i potrebama svih slikarа. Većina njih nema adekvatne ateljee za rad, a zbog jakih mirisa i štetnih isparenja ne mogu slikati uljanim bojama i čuvati takve radove u prostorijama u kojima provode i ostatak dana. Nekima uljani medijumi izgledaju previše komplicirano pa je to razlog zbog kog se ne upuštaju u uljano slikarstvo. Oni koji nemaju problema poput ovih, odluče se za vodorazrjedive uljane boje jer je svakako prijatnije i jednostavnije raditi njima.

Koje su prednosti uljanih boja razredivih u vodi

Osnovna prednost im je upravo to što se mogu razrjeđivati vodom, ali i to da pribor koji je rabljen pri slikanju možete oprati samo vodom. Neće biti nužne nikakve kemikalije. Još jedna dobra strana je da njihovo sušenje traje nešto kraće nego kod klasičnih uljanih boja, ali opet dovoljno dugo da slikaru da mogućnost za tehniku kao što je "alla prima". Tokom rada i nakon sušenja imaju sasvim isti izgled i iste karakteristike kao i boje razrjeđivane uljanim medijumima – mekani prelazi, visoka sjajnost i intenzivnost.

 

 

Kako se slika uljanim bojama rastvorivim u vodi

Prije svega, ne postoji ograničenje u razmjeri vode i boje - vodu možete upotrijebiti u količini koja vam je nužna kako biste dobili odgovarajuću gustinu za vašu tehiku slikanja. Možete i ne dodavati vodu uopće, već slikati gustom bojom iz tube. Možete dodati mali procent vode i izraditi boju koja će se lakše nanositi slikarskom špahtlom ili čvršćim kistom, a uporabom veće količine vode ili dodavanjem boje u vodu, dobićete efekt akvarela.

 

 

 

Voda nije jedino što možete miješati sa ovim bojama, tu je i nekoliko pomoćnih proizvoda poput slikarskog medijuma, glazurnog medijuma, slikarske paste, različitih varijanti završnih lakova i svi su oni razrijedivi vodom, također. Uz njih proširit će se mogućnosti, ali bit će vam potrebno vrijeme i istrajnosti da ih upoznate i otkrijete kombinaciju koja vama najviše odgovara.

Slikarski medijum će boju učiniti transparentnijom, tečnijom i slojevi će nakon sušenja imati veći sjaj od onih koje ste miješali samo sa vodom. Glazing medijum možete rabiti ukoliko želite svoju sliku da gradite iz lazura i preporučljivo je u završnim slojevima, a slikarska pasta iz ove serije je vodorazrjediva uljana boja bez pigmenata i nju ćete uporabiti kada želite reljefne nanose i vidljive poteze , boja će ostati gusta ali prozirnija i slabijeg intenziteta.

 

 

Kao što i sami možete zaključiti - uz sve dodatne proizvode jako je veliki broj mogućnosti koje ove boje daju, tako da nema ograničenja ni po pitanju slikarskih tehnika. Bilo da svoju sliku gradite iz jednog sloja tehnikom "mokro na mokro" , bilo da je gradite iz lazura, slikate u slojevima ili njegujete reljefno slikarstvo, vodorazrjedive uljane boje će vam to omogućiti baš kao i klasične.

Moraćete obratiti pažnju samo na to da se pravilo slikanja u slojevima razlikuje od onog koje važi kod slikanja klasičnim uljanim bojama. Kada boju razrjeđujete uljanim medijumima pravilo glasi "masno preko posnog" i to bi značilo da ćete početne slojeve slikati sa manje lanenog ulja u medijumu nego završne. Kod boja razrjedivih vodom važit će pravilo da prvi slojevi sadrže više vode a svaki sljedeći manje od prethodnog, dok se za završni sloj preporučuje uporaba čiste boje ili boje razrjeđene medijumom i glazing medijumom. Treba poštovati i pravilo nanošenja debljih slojeva preko tankih,a ne obrnuto, kako se ne bi javilo pucanje posljednjih slojeva.

 

 

 

Podloga za slikanje može biti platno ili karton, uobičajeno, ali je obavezno da bude pripremljena za rad uljem. Sav ostali pribor je isti onaj koji rabite za klasično uljano slikarstvo. Završena slika zahtjeva sloj zaštitnog laka - nakon 6 mjeseci do godinu dana sušenja, u zavisnosti od debljine bojenih nanosa, nužno je nanjeti neki od završnih lakova namjenjenih uljanim slikama. Za one koji ne podnose mirise i isparenja klasičnih lakova, to može biti i lak iz serije vodorazrjedivih uljanih proizvoda koji je bez mirisa - i ovaj dio posla je olakšan i učinjen prijatnijim.

 

 
OTdmZ