Sve što trebate znati o profi tekućem mediju

16.12.2017

Sve što trebate znati o profi tekućem mediju

Slikarski mediji bili su naša tema i ranije. Pisali smo, a mnogi od vas su se suglasili sa nama, da oni uopće nisu prosta tema, i da su nam pri njihovoj uporabi nužni strpljivost i istrajnost. Također, tom prilikom smo ustanovili da su slikarski mediji u biti nužni onima koji rabe uljane boje.

Ovaj puta želimo da vam skrenemo pozornost na sasvim drugu vrstu medija. Liquitex pouring medium – profesionalni tekući medij rabi se sa – akrilnim bojama, a njegovi svojstveni efekti čine djela nastala njegovom uporabom gotovo zasebnom kategorijom. Naime, akrilne boje u kontaktu sa njim postaju iznimno tečne i razlivaju se preko podloge i miješaju. Idealan je za apstraktne slike, ali i za mermerni efekt.

 Način primjene

Ovaj medij je najpraktičnije pomiješati sa akrilnim bojama i sipati u zasebne zdjele. Savjetuje se da ih pomiješate u razmjeri jedna šalica medijuma i jedna jušna žlica boje. Ako su vam ove kulinarske upute malo nedefinirane, bit će vam jasnije ako vam kažemo da je jedna jušna žlica otprilike 15 ml i čini 1/16 šalice. Dapače, ovu količinu možete i smanjiti i povećati, dosta toga ovisi od zdjele u kojoj ćete miješati boju i medij, ali trudite se da ostanete pri ovoj razmjeri za najbolji efekt. Mješavinu je idealno sipati u bočice koje imaju aplikator na vrhu, poput pipete. Boje na podlogu možete nanositi jednu preko druge ili jednu pored druge, a potom ih razliti još više uz pomoć štapića ili čačkalice, recimo, za predivne efekte.

 

Ukoliko vam forma i uslovi rada dozvoljavaju, možete prvo nanijeti veću količinu medija na podlogu, a potom dodavati boje i miješati ih na samoj površini. Za ovo je nužno imati mogućnost da spriječite da se medij izlije sa podloge, što nije uvijek moguće. Možete pokušati postaviti drveni okvir ili da odaberete podlogu koja je sama po sebi nekako ograđena – na primjer drveni pladanj koji kao da ima ogradicu. Ona će biti idealan da medijum zadrži na mjestu. Dovoljna količina medijuma u ovom slučaju je ona kojom ćete prekriti ravnomjerno cijelu povšinu. Boje možete nakapati nakon toga na površinu pomoću drvenih štapića ili čačkalica. Možete ih kapati sa palete, a možete i njih u manjoj količini pomješati sa medijem pa onda nanositi.

 

Odgovarajuća podloga

Kako se ovaj medij kombinira sa akrilnim bojama, gotovo svaka podloga bit će odgovarajuća. Među umjetnicima omiljena je podloga drveni panel i naravno platno. Boje se, kao što smo već rekli, razlivaju preko površine, pa je nužno dobro zaštiti stol na kome radite. Možete ga prekriti najlonom. Također, zbog ovog prelivanja, umjetnici preferiraju panele veće debljine i platna sa neuobičajenom debljinom letvica, konkretno najčešće se radi o platnu debljine 6 cm. Međutim, primjena ove tehinke sa akrilnim bojama i medijem nije nešto što trebaju rabiti samo slikari profesionalci, pa ćete je lako rabiti da dekorirate neke od predmeta za koje se tradicionalno rabi dekupaž tehnika – već smo spomenuli pladanj, a možete kao podlogu rabiti i drvene kutije. Svakako, nesumnjivo da će efekt na drvetu biti sjajan, a odgovarajuća podloga je i staklo kao i razne druge površine.

 

Slikari profesionalci naglasit će vam da je nužno da površina na kojoj radite bude savšeno ravna i da nikako ne bude ni malo nakrivljena. Iznimno je nužno, složit će se mnogi od njih, da možete kontrolirati razlivanje, zato mora biti ravno. Sa druge strane, hobisti će biti jednoglasni da to uopće nije važno i da ne bi trebalo da površina bude kriva toliko da se boje razlivaju samo na jednu stranu (osim ako to nije cilj, naravno), ali malo zakrivljenje neće škoditi. Možda će djelo na kraju zbog toga biti još ljepše. Na vama je da ocjenite sa kime se slažete.

Dobro je znati da pri primjeni boje na podlogu, možete ih pustiti da se osuše neko vrijeme, a onda dodate još boje, za bolji efekt. Površina će, svakako kontinuirano izgledati kao da je mokra, a kada ste zasigurno gotovi, površinu zaštitite akrilnim lakom. Tekući medij inače ne stvara mjehuriće i pukotine tokom primjene, ne žuti i nečini boje prozirnim. Nakon sušenja je vodootporan.

MWFhZ